dimarts, 29 de desembre de 2009

INTERVENCIÓ DE SÍNTESI

Durant el primer quadrimestre del Grau d’Educació Primària em estat cursant l’assignatura de Gestió de la Informació i TIC. Des d’aquesta se’ns va demanar des del primer dia de classe que creéssim un blog de treball personal on s’afegirien el seguiment dels seminaris, de COED i dels treballs i pràctiques de la pròpia assignatura de GITIC.

Durant tota la meva vida d’estudiant mai havia fet classe amb ordinadors, era l’última promoció en no utilitzar els ordinadors, això ha portat que el meu aprenentatge respecte al món virtual hagi sigut autodidàctic. Al començar aquesta assignatura em vaig sorprendre dels detalls que em passaven per alt fent que entengués certs programes que només s’havia utilitzar de forma casolana, sense saber quin sentit tenien les seves aplicacions i formats. Des de que l’assignatura de GITC ha anat transcorrent durant el quadrimestre he notat una millora en el meu ús informàtic descobrint nous programes que han sigut molt útils per poder fer tasques de la meva vida personal o de la universitat, com per exemple el fotoshop que vàrem realitzar per les felicitacions de Nadal pels companys de classe.

Una eina molt important del mòdul de l’assignatura ha sigut el blog de treball personal que proporciona una constància setmanal de feina, ja que al estar penjat a la xarxa el mestre rep les dades necessàries per saber les entregues de la feina i l’esforç realitzat per l’alumne.

El blog ha estat genial, ja que jo sóc un noi enamorat de la informàtica i pel simple fet de poder fer la feina a través d’un ordinador per després penjar-la a Internet m’apassiona i em motiva per fer la feina que se’m mana. A més, el blog, té aplicacions conegudes com gadgets per poder aplicar accessos a altres blog’s, incertar un joc, penjar una fotografia, posar música, etc., d’aquesta manera és més divertit treballar perquè l’entorn del blog te’l fas teu per poder estar més còmode davant de l’ordinador al fer la feina.

Un gadget que a mi m’ha estat molt útil és la barra de Google, ja que des del propi blog, quan estàs fent feina, pots aprofitar per buscar qualsevol informació de forma ràpida i útil.

Dues de les intervencions fetes al blog que més m’han agradat són la pràctica 4, creació d’una animació i la practica 7, creació d’un vídeo.

La pràctica 4, la creació d’una animació, va ser molt interessant ja que el Power Point és el meu programa preferit de l’Office perquè et permet fer qualsevol animació sempre i quan tinguis imaginació i ganes de perdre una bona estona.

Aquesta activitat em va descobrir l’ utilització del Power Point 2007, ja que jo encara no havia tingut l’oportunitat de fer-lo servir perquè el meu ordinador està equipat amb l’Office 2003. Des d’aquell dia només utilitzo els Office 2007 per la seva gran varietat de complements i possibilitats d’edició.

Un altre descobriment arran de la pràctica va ser el Slideboom i Slideshare, dos softwers d’Internet que transformen el format del Power Point convertint-lo en un codi per pujar a les webs. A partir d’aquí vaig al·lucinar, ja no feia falta transformar els Power Point en vídeo i penjar-lo al Youtube, tal i com faig amb les animacions, sinó que podia passar-ho a una transició manual de les diapositives.

Podeu accedir a la pràctica 4 des d’aquí.

La pràctica 7, creació d’un vídeo, va ser molt divertida i dinàmica. És una pràctica en grup on primer havíem de crear un guió especificant el diàleg, l’expressió no verbal, els enquadraments i plànols, la música, etc., i després s’havia de posar en pràctica realitzant el vídeo.

Un cop realitzat el vídeo vam haver de muntar-lo amb el programa Movie Maker, un programa d’utilització molt simple i amb una gran varietat de possibilitats d’edició.

Aquesta pràctica la vull recalcar per tres motius:

1. La diversió i motivació que comporta fer el vídeo.

2. El descobriment del programa Movie Maker desconegut per mi durant tant de temps. És una eina que s’ha de tenir sempre a l’escriptori de l’ordinador.

3. La cohesió de grup que va aportar aquesta activitat és molt gratificant.

Per veure l’entrada de la pràctica 7 i el vídeo fes clic aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada