diumenge, 6 de desembre de 2009

Setmana d’activitats extraordinàries - Dilluns

El dilluns dia 16 de Novembre, els alumnes de primer grau d'Educació Primària de Blanquerna, vàrem assistir a la conferència de l’Eulàlia Bosch “Fer de mestres”.

Ens va parlar sobre el significat de l’educació, que vol dir ser un/a mestre/a. L’Eulàlia va dir que el significat de magisteri fa referència als nens que estan en continu creixement. També va aclarir que la nostra manera de veure l’educació és estàtica, sempre des del mateix punt de vista i que tota la societat som partidaris del desenvolupament de l’infant, tant els mestres com els no mestres, ens agradi o no és una realitat.

Un altre punt a tractar van ser els estudiants que venen de l’estranger, que no els hem de veure com a casos que enredereixen i que no entenen, sinó com a infants que són i que estan en continu creixement. Llavors els hem d’ajudar a situar-los i guiar-los pel camí del seu desenvolupament personal més efectiu.

La ciutat, en aquest cas posa com exemple Barcelona, és un entorn educatiu, el qual ens permet desenvolupar-nos en un ambient ple de diverses cultures, així doncs, l’Eulàlia ens diu que si aprenem a viure en la nostra ciutat ja hem aprés a viure en totes les ciutats del món. Això ho reflexa des del punt de vista educatiu, ja que la complexitat de la ciutat és mínima perquè el nen/a pugui créixer i a l’aula també hi ha una diversitat de cultures en les que adaptar-se i ensenyar seran les tasques del dia a dia del mestre.

En la pàgina web on podem veure la geografia, fent clic aquí, passada i actual de Barcelona, on es pot observar que les escoles no hi apareixen en el mapa, però últimament les escoles es van integrant en la web progressivament.

A Barcelona hi ha possibilitats infinites de despertar la curiositat a través de les arts, ja que només caminant pel carrer ens enriquim de l’arquitectura modernista que vesteix BCN. També podem quedar meravellats amb la música, l’art i la representació de dramaturgs urbans.

Eulàlia Bosch va insistir amb el punt que l’educació ha de tenir més reconeixement, ja que tot individu d’una societat és educat perquè pugui moure’s i sostenir-se a un/a mateix/a. Per permetre aquesta sostenibilitat els nen/es han de superar els seus propis problemes, el mestre està per guiar a l’infant no per resoldre els seus problemes, així podrà madurar progressivament.

Als nens tenen curiositat i se’ls ha d’alimentar aquesta des de ben petits perquè així pregunten i reben informació/coneixement constant. Un infant que no té curiositat li costa més desenvolupar-se.

Finalment, Eulàlia Bosch ens defineix l’escola: “és un lloc on tornar, aprendre i descobrir tot allò que hem observat, tocat i viscut fora d’ella.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada