dilluns, 30 de novembre de 2009

Seminari del 25 i 26 de novembre del '09

La primera sessió de seminari, el dimecres dia 25 de novembre del 2009, en Sergi Aznar i jo, Marc Escolar vàrem repetir l’actualitat educativa, ja que l’anterior cop que la vam fer ens va sortir del revés. Aquesta vegada hem utilitzat un suport audiovisual més adient, el projector complementat amb el Power Point.

La notícia a tractar va ser “Profesor denunciado por castigar a una alumna”. Sinopsis de l’article: A Madrid, en una escola, el professor de 5è va castigar a una alumna a copiar 100 vegades “faré els deures” per no fer-los. Al final de la classe el professor li demana la copia i la nena no l’ha fet, cosa que el mestre reacciona castigant-la cara a la paret. El pare va anar a denunciar aquests fets.”

El debat va ser interessant i van sorgir diverses opinions, totes enfocades a la defensa del mestre. Només la Elena Joaquín va defensar la postura del pare durant una intervenció, recolzant-se en una experiència viscuda en el seu viatge de fi de curs.
A continuació, el PPW de l'actualitat educativa:


Quan vam acabar l’actualitat educativa, en Xavi Àvila ens va demanar que expliquéssim als demés com va anar el dimarts passar, dia 17, a la visita d’escoles. En el meu cas vaig anar a l’escola CEIP Estel – Guinardó a Horta amb un company de seminari, en Miquel Peiró.

Per acabar, en Xavi Àvila ens va oferir la possibilitat de canviar el llibres Va de mestres i l’Elogi de la feblesa amb el seu grup de seminari.

La segona sessió de seminari, el dijous dia 26 de novembre del 2009, vàrem seguir amb l’explicació de les visites de les escoles, que no va donar temps la sessió passada a acabar d’explicar-les.

Després en Xavi Àvila ens va demanar que esmentéssim aquelles coses que ens van emocionar més i les que no ens van acabar d’agradar, que podrien millorar. Al finalitzar la sessió, ens va demanar que introduíssim això últim al blog. Podeu accedir des d'aquí.

COED, el Setmanari


El dimarts 24 de novembre del 2009, a classe de COED i GITIC, vàrem començar les exposicions sobre el territori. Són les exposicions del treball de mòdul II.

Abans de començar-les, la Imma, ens va explicar quin era el nostre paper com a oients, havíem d’anotar els aspectes per millorar de l’exposició i els aspectes positius, també ens van demanar una nota aproximada de l’exposició.

El primer en exposar va ser en Juan Antonio, que va triar el tema del "Territori i sostenibilitat" sobre Canàries, la seva terra. L’Oriol Pallejà i l’Óscar Casas van ser els següents, amb el tema de "Cabrera de Mar".

Les dos últimes exposicions del treball sobre el territori van ser "Del lloc on venim", per Carles Fernández i Xavier Costa. I l’última exposició va ser d’en Rubén Luque, en Jaime Pérez i l’Andreu Fontàs, sobre "Caldes de Montbui".

El dijous 26 de novembre del 2009, a la classe de gran grup de COED, vàrem seguir amb les recitacions i els debats.

La primera part de la classe va començar per les recitacions, on per sorpresa de tots, la gran majoria es van en sortir exquisidament. També, vam tenir la sort de poder gaudir de les recitacions de dues companyes que són totes unes expertes, ja que són actrius de teatre amateur.

La segona part de la classe es va dirigir al debat, realitzat pels nostres companys de classe, sobre la inclusió dels alumnes amb necessitats educatives especials a les aules ordinàries.

El debat es va mostrar com un tema molt interessant, ja que últimament es parla bastant sobre aquest tema i jo opino que és millor que creixin en un ambient ordinari que no pas en un ambient fictici del qual només poden sorgir desenganys.

Per finalitza la classe vàrem mirar els blogs del companys de classe, per saber si el tenim al dia, si s’ha de completar alguna entrada ja feta o simplement per saber si estem anant pel bon camí.

dissabte, 21 de novembre de 2009

COED, el Setmanari



El dimarts dia 10 de novembre del 2009, a la classe de petit grup, ens van donar un altre cop lliure per aprofitar d’avançar el treball del Territori, però els del seminari d’en Xavi Àvila que no van fer la lectura el dimarts passat, dia 05 de novembre, la van acabar aquest dia.

El dijous dia 11 de novembre del 2009, la classe de gran grup va ser més completa, vàrem començar les recitacions. Van haver-hi recitacions poètiques, d’humor, de contes infantils i novel·les. També s’hi van afegir les recitacions explicatives, però l’Imma ens va advertir que només acceptaria aquest tipus de recitació aquest dia, ja que es podia haver tractat d’un error de comprensió.

La segona part de la classe vam començar els debats. El primer debat tractava sobre l’educació obligatòria augmentar-la fins els 18 anys. El debat va començar amb una introducció per part del moderador on se’ns explicava de qui havia sigut la iniciativa i quins motius recolzava. Els que estaven d’acord (SÍ) amb aquesta iniciativa argumentaven que amb 18 anys ets més madur i pots ser més fred alhora de triar el camí que vols seguir, ja sigui estudiar o treballar. Per altra banda, el grup opositor (NO) defensava que si un alumne no està motivat i no té ganes d’estudiar se’l ha de deixar marxar a treballar, perquè sinó l’única conseqüència que aportaria això és a un ambient dispers a les aules.

El segon debat tractava sobre les escoles mixtes o diferenciades. Tothom, en la societat que estem vivint ara, es decantaria sobre les escoles mixtes, però el grup que es va decantar per les diferenciades feia difícil dubtar sobre els seus arguments, demostrant una gran elaboració dels seus arguments.

COED, el Setmanari


El dimarts dia 03 de novembre del 2009, a la classe de petit grup, tothom tenia lliure per fer el treball del territori menys el grup de seminari d’en Xavi Àvila, que vàrem aprofitar l’hora per llegir en veu alta, així l’Imma podia observar el nostre nivell de lectura i advertir-nos dels nostres errors. En Jordi Vinyals i jo, Marc Escolar, vam ser els únics en llegir.

El dijous dia 05 de novembre del 2009, la classe de gran grup de COED va ser suspesa, ja que l’Imma arrossegava problemes de veu des del dimarts.

Comunicació i Pedagogia - La Revista

La revista “Comunicació i Pedagogia” és de l’organització CC&P (Centro de Comunicación y Pedagogía). És una organització plural i independent, integrada per pedagogs, periodistes, tècnics i professionals que promouen la utilització dels mitjans de comunicació i les TIC com a recurs pedagògic.

El seus objectius generals són generar la informació integral dels joves en totes les àrees del coneixement. El programes i les activitats del CC&P es dirigeixen als centres d’Educació Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, col·laborant amb els professors mitjançant la distribució de materials, guies didàctiques i publicacions periòdiques.

L’organització CC&P ha realitzat projectes per a Telefònica, Ministerio de Cultura, Fundació d’ajuda contra la drogoaddicció, Columbia, Filmax, Laurens Films, Comunidad de Madrid, Bimbo i Nutrexpa.

La revista “Comunicació i Pedagogia” es editada pel mateix centre de CC&P, publica 8 números l’any amb un preu de 7€ o una subscripció anual de 48€.

La pagina web de la revista és http://www.comunicacionypedagogia.com/

L’ idioma de la revista és el Castellà, principalment, la revista és en blanc i negre, exceptuant la portada i contraportada.

El temes guia a tractar en cada número són: informació, teoria, investigació, experiència, últimes tendències i recursos didàctics. Al final de cada exemplar hi ha una bibliografia sobre la informàtica, l’educació i la comunicació.

Els temes que tracta l’exemplar 234 sobre els temes guia són: la pissarra digital, consum de pantalla, era digital en la educació especial, el Protocol de Kyoto, nou programa Google Oceans, Televisió, videojocs, internet i llibres.

El nou programa Google Oceans ens ha cridat l’atenció com a recurs educatiu i també la bibliografia del final de la revista, ja que recomana llibres i altres revistes sobre el món de l’educació, la informàtica i la comunicació.
Per veure els anàlisis de les altres revistes cliqueu els noms de la revista i us enviarà als blocs dels companys:

“Perspectiva Escolar” “Escola Catalana” “Cuadernos de Pedagogía” “Guix” “L’Aula”

Seminari del 11 i 12 de novembre del '09



La primera sessió del seminari (11/11/09) l’Àlvar Ibáñez, l’Anna Ribó i la Laura Fernández van presentar-nos l’actualitat educativa. La notícia que van escollir per a tractar la van extreure de “El País”: “Els mestres usaran una xarxa social estil Facebook per comunicar-se amb els alumnes”.

El debat de la notícia va ser molt interessant, on tothom va participar-hi. Vàrem tocar punts com la cal·ligrafia, la ortografia, fins i tot vam parlar de l’ús de les tecnologies a les biblioteques. Va ser un debat molt participatiu on es respectaven els torns de paraules i els cara a cara, que sempre requeien a les espatlles d’en Jordi Vinyals. En definitiva, un debat molt divertit.

La segona part de la sessió en Xavi Àvila ens va explicar on havíem de mirar les escoles seleccionades. A mi em va tocar l’escola Estel – Guinardó, FCB la Masia i l’escola Arc Iris.

La segona sessió del seminari (12/11/09) la Carolina Arcas i la Helena Joaquín ens van presentar l’actualitat educativa. La seva notícia tractava el tema d’allargar l’educació obligatòria fins als 18 anys.

En el debat van sorgir opinions molt diverses. Uns deien que si un noi de 16 anys sense ganes d’estudiar volia anar a treballar que hi anés, però que no l’obliguessin a estar a classe, perquè sinó se’l desmotiva encara més i distreu els seus companys pel seu comportament passiu.

Els altres deien que precisament com que encara no ha madurat, si se’l reté, potser canvia de parer envers els estudis i troba l’ interès i la motivació.

La segona part de la classe en Sergi Aznar i jo, Marc Escolar, vam analitzar una revista educativa “Comunicació i Pedagogia”. Aquest anàlisi el trobareu fent click AQUÍ.

Seminari del 04 i 05 de novembre del '09

La primera sessió del seminari va ser anul·lada perquè els mestres tenien reunió de grau, però en Xavi Àvila ens va manar una feina per la setmana següent: fer una fotografia sobre algun objecte o aspecte en què es reflecteixi l’educació.

La segona sessió del seminari no vaig assistir per temes de salut que vaig estar arrossegant una setmana, però parlant amb companys i llegint els blocs d’en Jordi Vinyals, Àlvar Ibáñez, Cristina Cano i altres companys he pogut posar-me al dia.

En Xavi Àvila va explicar la setmana d’activitats extraordinàries, com estava estructurada, on s’havia de buscar i escollir les escoles de visites, on mirar a quina escola havies sigut seleccionat (Casal de joves del Rabal, Escola de Sant Roc i FCB la Masia) i la feina a fer posteriorment. A més a més va donar-los un quadernet on ho explicava tot.

La segona part de la classe la Cristina Cano i la Marta Romeral van fer la informació educativa setmanal on la notícia a tractar era la del Facebook. Segons he escoltat van haver-hi moltes opinions i de diferents contrastos.

divendres, 13 de novembre de 2009

Pràctica 7

Després d’unes estones de canvis d’opinió vam decidir fer aquest vídeo, un vídeo de cinema mut, on no hi ha diàleg, sinó cartells i música de piano.

El curt de cinema mut es diferència en tres parts:

· Arribada a la terrassa del bar amb els amics.
· Acomiadament, a la fenia, d’un amic a un altre.
· Segona arribada a la terrassa del bar, però l’acomiadat no vol seure amb el seu amic.

El muntatge del vídeo de cinema mut el vam fer amb el programa "Movie Maker"de Windows, perquè és un programa amb moltes possibilitats d’edició i molt fàcil d’usar-les.

El vídeo ha estat accelerat i posteriorment vam degradar la imatge per donar-li aquell toc de cinema mut dels germans Marx, sense oblidar la música del piano, per ambientar encara més aquesta sensació de cinema de mitjans de S. XX. (Això és possible a través de l’opció eines “efectes de vídeo”).


El nostre grup espera que us agradi!!!